امنیت اطلاعات و شبکه های رایانه ای

ارائه بهترین مقالات امنیت و شبکه

امنیت اطلاعات و شبکه های رایانه ای

ارائه بهترین مقالات امنیت و شبکه

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت که برای نخستین بار، نام ویژه‌ای را بر



"مایک ناش"(Mike Nash) یکی از مدیران مایکروسافت با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی این شرکت اظهار داشت، آخرین نسخه از سیستم‌عامل Windows که هم‌اکنون Windows 7 شهرت یافته، با همین نام وارد بازار خواهد شد. به گفته وی، این سیستم‌عامل در اواخر سال 2009 یا اوایل سال 2010 میلادی وارد بازار خواهد شد.


او در این مطلب وبلاگی نوشت: «این هفتمین نسخه از سیستم‌عامل Windows محسوب می‌شود و بر این اساس، ما آن را Windows 7 می‌خوانیم».


شرکت مایکروسافت قصد دارد با برگزاری همایش Professional Developer در اواخر ماه جاری، نسخه پیش-بتای این نرم‌افزار را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری بگذارد.


"مایک ناش" در ادامه نوشت: «برای من،‌ یکی از جذاب‌ترین کارها در جریان نسخه جدید سیستم‌Windows  زمانی است که این محصول برای نخستین بار در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ما قصد داریم طی چند هفته آتی، در همایش Professional Developer و گردهمایی WinHEC در مورد جزئیات این سیستم‌عامل صحبت کنیم. ما همچنین قصد داریم که یک نسخه پیش-بتا از این سیستم‌عامل را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بگذاریم تا بتوانند نظرات خود را در مورد این محصول ارایه دهند».


به گفته ناش، علت اصلی در انتخاب نام Windows 7 برای این سیستم‌عامل، سادگی در خواندن آن است.


مایکروسافت طی سال‌های گذشته فرآیندهای مختلفی را برای نام‌گذاری سیستم‌عامل ویندوز دنبال کرد و سرانجام در سیستم‌عامل Windows 3.11 از شماره، در سیستم‌عامل Windows 98 از تاریخ و در برخی نسخه‌ها نظیر Windows XP یا Windows Vista از حروف و کلمات استفاده کرد.


با توجه به اینکه مایکروسافت در هر سال یک نسخه از سیستم‌عامل Windows را به بازار عرضه نمی‌کند، استفاده از تاریخ برای نام‌گذاری آن‌ روش مناسبی نیست. همچنین، استفاده از یک اسم برای ویندوز نیز به درستی نشان نمی‌دهد که کارشناسان مایکروسافت از ساخت این محصول چه هدفی را دنبال می‌کردند و در حال انجام چه اقداماتی بوده‌اند که همین اصل نیز باعث شد است تا نام Windows Vista موفقیت چندانی نداشته باشد.

لینک دانلود IOS برای کار با نرم افزار جی ان اس تری(بهترین شبیه ساز سیسکو)



برای دانلودIOS روتر2691 سیسکو می تونید از لینک زیر استفاده کنید:

پسورد:www.ipimen.ir

http://www.dl.ipimen.ir/c2691-entbasek9-mz.124-13b.rar

پس از دانلود IOS نرم افزار جی ان اس تری را اجرا نموده و از منو edit وارد قسمت IOS Images and hypervisors شوید در زیر قسمت Setting میتونید مسیر آی او اس را وارد نمایید،  سپس گزینه save و ذر نهایت گزینه Close رو انتخاب کنید .
اکنون مشاهده می کنید که روتر 2691 در قسمت Nodes Type فعال شده ، اون رودراپ کنید تو کادر خالی وسط نرم افزار ، در صورت نیاز هر تعداد روتر که لازم داشتید اضافه کنید .بعد از ابزار های بالایی نرم افزار جهت اتصال روتر ها به یکدیگر از ابزارadd a link استفاده کنید .
پس از اتصال روتر ها به یکدیگر بر روی آنها کلیک کرده و آنها را بوسیله نوار ابزار بالا Start نمایید .
بعد از آن با استفاده مجدد از نوار ابزار بالای نرمافزار می توانید به روتر ها Telnet زده و پیکربندی را آغاز نمایید.



دانلود کتاب های مایکروسافت ۳

دوستان عزیز جهت دانلود Ebook ، 70-291 مایکروسافت می تونید از لینک زیر استفاده فرمایید.



دانلود
Implementing, Managing, and Maintaining a Windows Server 2003 Network Infrastructure
حجم:8.29Mb
پسورد: www.ipimen.ir

دانلودwww.ipimen.ir/70291Traininginfra.rar

دانلود کتاب های مایکروسافت 2

دوستان عزیز جهت دانلود Ebook ، 70-293 مایکروسافت می تونید از لینک زیر استفاده فرمایید.





دانلود
Planning and Maintaining a Windows Server 2003 Network Infrastructure


حجم:6.87Mb
پسورد: www.ipimen.ir


دانلودwww.ipimen.ir/70293Training.rar

معرفی و دانلود بهترین شبیه ساز روتر و دیواره های آتش سیسکو


جی ان اس تری یک شبیه ساز گرافیکی شبکه می باشد که به شما اجازه می دهد شبکه های پیچیده را شبیه سازی نمایید.

برای اینکه بتوانید شبیه سازی را به صورت کامل انجام دهید ، جی ان اس تری با اجزای زیر پیوند مستحکمی دارد :

 

دینامیپس (Dynamips) :هسته اصلی برنامه که امکان تقلید ازآی او اس(Cisco IOS ) سیسکو را فراهم می آورد.

دیناژن (Dynagen ) : نمای نهایی دینامیپس که بر اساس متن می باشد. (Text Based)

Pemu : مقلد پیکس فایروال سیسکو (Cisco PIX Firewall ) بر اساس Qemu

 

جی ان اس تری یک ابزار مکمل عالی برای آزمایشگاه واقعی جهت مهندسین شبکه سیسکو ، مدیران و افرادی که می خواهند مدارکی مانند CCNA,CCNP,CCIP یا CCIE را بدست آورند می باشد.


 

 این محصول همچنین می تواند در طرح های آزمایشی سیسکو IOS یا به منظور بررسی کردن پیکربندی که نیاز است در آینده بر روی یک روتر واقعی قرار بگیرد به کار گرفته شود.

 

این یک پروژه متن باز می باشد ، برنامه رایگانی که ممکن است روی چندین سیستم عامل مانند ویندوز ، لینوکس و مک او اس به کار گرفته شود.


میتوان گفت نکته ای که این شبیه ساز را از محصولات مشابه متمایز می سازد ، استفاده این شبیه ساز از سیستم عامل های خود سیسکو می باشد ، بدین نحو که شما برای شبیه سازی هر دستگاهی باید IOS آن دستگاه را در نرم افزار بار گزاری نموده و نرم افزار عینا با آی او اس واقعی کار می کند.


از نکات برجسته دیگر این نرم افزار شبیه سازی پیکس فایروال ، دیواره آتش شرکت سیسکو می باشد.



دانلود


حجم: 9.6Mb

پسورد : www.ipimen.ir


FBI در جستجوی دو هکر اروپایی

پلیس فدرال آمریکا FBI به دنبال دستگیری دو هکر اروپایی است که متهم به دخالت داشتن در حملات زنجیره ای علیه شبکه های رایانه ای دو فروشگاه اینترنتی هستند.


بنا به اعلام اف بی آی، Lee Graham Walker انگلیسی و Axel Gembe آلمانی متهم اند که دو شبکه فراهم آورنده ملزومات تلویزیون ماهواره ای را مورد حملات Denial of Service قرار داده و این شبکه ها را از کار انداخته اند.


به گزارش redOrbit دو فروشگاه Rapid Satellite (در میامی) و Weaknees (واقع در لس آنجلس)که دستگاه های ضبط ویدوئی و تجهیزات تلویزیون های ماهواره ای می فروختند، توسط این دو هکر مورد حمله قرار گرفته اند.


FBI مدعی است که Gembe با هدف رخنه به شبکه ای متشکل از رایانه های شخصی، اقدام به ساخت ویروسی به نام Agobot کرده است.


Walker هم متهم است که با استفاده از این شبکه به سرقت رفته یا بات نت، فروشگاه های اینترنتی را با اطلاعات نادرست سردرگم ساخته و در کار آنها اختلال به وجود آورده است.


اگر این دو هکر در دادگاه مجرم شناخته شوند، حداکثر با 15 سال زندان مواجه خواهند گردید.


Gembe که در سال 2004 نیز کوشیده بود ویروس Agobot را طراحی کند، به حبس تعلیقی محکوم شد.

گفتنی است در اکتبر سال 2003 نیز Rapid Satellite و Weaknees مورد حمله قرار گرفتند و طی آن این شبکه ها به مدت دو هفته از کار افتادند. یکی از این شبکه ها مبلغ 200 هزار دلار جهت جبران خسارت های ناشی از این حمله، هزینه کرد. 

دانلود جدید ترین کتاب ویستا مایکروسافت

برای دانلود آخرین ورژن کتاب ویستا مایکروسافت برای موفقیت در آزمون های MCSE و   MCSA می تونید از لینک زیر استفاده کنید.


http://www.ipimen.ir/Microsoft Press Windows Vista MCTS Exam 70-620.rar

پنجمین کنفرانس انجمن رمز ایران برگزار شد

پنجمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از امروز، 16 مهرماه، به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز اول این کنفرانس با حضور کارشناسان و بیش از 50 شرکت فعال در حوزه‌ی ICT و امنیت برگزار و نمایشگاهی از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه‌ی امنیت فاوا در حاشیه‌ی آن دایر شد.

دکتر مرتضی براری - دبیر کنفرانس و رییس مجتمع ICT دانشگاه صنعتی مالک اشتر - هدف از برگزاری کنفرانس را فراهم آوردن بستر مناسب برای تعامل صنعت و سازمان‌های اجرایی دانشگاه و پژوهشگران در حوزه‌ی امنیت فاوا و رمز، شناسایی خبرگان و فعالان این حوزه و معرفی آن‌ها به صنایع و سازمان‌ها، شناسایی شرکت فعال این حوزه و معرفی قابلیت‌های آن‌ها، ارایه‌ی نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ی امنیت و رمز، هم‌اندیشی و ارتقاء علمی و کاربردی مباحث مربوطه دانست.

دبیر پنجمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران گفت: در بخش ارایه مقالات از میان بیش از 230 مقاله واصله به دبیرخانه، تعداد 55 مقاله در طول دو روز کنفرانس ارایه می‌شود و دو میزگرد علمی پیرامون جایگاه، امنیت فاوا در سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله توسعه کشور با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران امر تدارک دیده شده است.

رییس مجتمع ICT دانشگاه صنعتی مالک اشتر یاد آور شد: 11 عنوان کارگاه آموزشی طی دو روز قبل از کنفرانس یعنی روزهای 14 و 15 مهرماه برگزار شد و نمایشگاهی با حضور شرکت‌ها و موسسات پژوهشی در زمینه‌ی ارایه‌ی محصولات فن‌آورانه در زمینه‌ی امنیت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

حامیان این کنفرانس وزارت ICT، وزارت دفاع، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهش‌های مجلس،

صاایران، ایز ایران، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، IET - IEEE دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.

دانلود جدید ترین کتاب های سیسکو

برای دانلود کردن آخرین ورژن کتاب های CCNA رو ی لینک زیر کلیک فرمایید.



آموزش تخصصی شبکه های کامپیوتری برای جویندگان مشاغل آی تی

شرکت ایده پرور ایمن با تکیه بر نیروهای متخصص و مجرب و با پشتوانه انجام پروژه های متنوع شبکه و امنیت   در جهت افزایش بار علمی دوستداران شبکه و جذب نیروهای متخصص و کارآمد از میان دانش پژوهان این دوره ها اقدام به برگزاری دوره های خصوصی و نیمه خصوصی شبکه و امنیت نموده است.
لیست دوره های برگزاری به همراه قیمت هر دوره به شرح ذیل می باشد:


 

مکان برگزاری کلاس ها در شرکت ایده پرور ایمن می باشد.

 

برای هر کلاس با توجه به نوع مطالب ارائه شده لوازم و تجهیزات موجود جهت برگزاری کارگاه عملی موجود می باشد و همه عناوین همراه با کار عملی ارائه می گردد.

 

سرفصل همه دوره ها بر اساس استانداردهای بین الملل ارائه می گردد.

 

کلیه مطالب آموزشی مورد نیاز مانند ، جزوات الکترونیکی ، نرم افزار های کاربردی و سی دی های چند رسانه ای به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

 

امکان پرداخت هزینه به صورت اقساط موجود می باشد.

 

امکان ایجاد اشتغال جهت دانشجویان مستعد وممتاز در پایان دوره ها

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با تلفن 09183603058 تماس حاصل فرمایید.