امنیت اطلاعات و شبکه های رایانه ای

ارائه بهترین مقالات امنیت و شبکه

امنیت اطلاعات و شبکه های رایانه ای

ارائه بهترین مقالات امنیت و شبکه

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت که برای نخستین بار، نام ویژه‌ای را بر



"مایک ناش"(Mike Nash) یکی از مدیران مایکروسافت با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی این شرکت اظهار داشت، آخرین نسخه از سیستم‌عامل Windows که هم‌اکنون Windows 7 شهرت یافته، با همین نام وارد بازار خواهد شد. به گفته وی، این سیستم‌عامل در اواخر سال 2009 یا اوایل سال 2010 میلادی وارد بازار خواهد شد.


او در این مطلب وبلاگی نوشت: «این هفتمین نسخه از سیستم‌عامل Windows محسوب می‌شود و بر این اساس، ما آن را Windows 7 می‌خوانیم».


شرکت مایکروسافت قصد دارد با برگزاری همایش Professional Developer در اواخر ماه جاری، نسخه پیش-بتای این نرم‌افزار را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری بگذارد.


"مایک ناش" در ادامه نوشت: «برای من،‌ یکی از جذاب‌ترین کارها در جریان نسخه جدید سیستم‌Windows  زمانی است که این محصول برای نخستین بار در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ما قصد داریم طی چند هفته آتی، در همایش Professional Developer و گردهمایی WinHEC در مورد جزئیات این سیستم‌عامل صحبت کنیم. ما همچنین قصد داریم که یک نسخه پیش-بتا از این سیستم‌عامل را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بگذاریم تا بتوانند نظرات خود را در مورد این محصول ارایه دهند».


به گفته ناش، علت اصلی در انتخاب نام Windows 7 برای این سیستم‌عامل، سادگی در خواندن آن است.


مایکروسافت طی سال‌های گذشته فرآیندهای مختلفی را برای نام‌گذاری سیستم‌عامل ویندوز دنبال کرد و سرانجام در سیستم‌عامل Windows 3.11 از شماره، در سیستم‌عامل Windows 98 از تاریخ و در برخی نسخه‌ها نظیر Windows XP یا Windows Vista از حروف و کلمات استفاده کرد.


با توجه به اینکه مایکروسافت در هر سال یک نسخه از سیستم‌عامل Windows را به بازار عرضه نمی‌کند، استفاده از تاریخ برای نام‌گذاری آن‌ روش مناسبی نیست. همچنین، استفاده از یک اسم برای ویندوز نیز به درستی نشان نمی‌دهد که کارشناسان مایکروسافت از ساخت این محصول چه هدفی را دنبال می‌کردند و در حال انجام چه اقداماتی بوده‌اند که همین اصل نیز باعث شد است تا نام Windows Vista موفقیت چندانی نداشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد